Patiëntvriendelijkheid

 

In ons ziekenhuis staat het belang van de patiënt voorop. Wij streven ernaar om het verblijf van de patiënt in het Sanus UMC zo aangenaam mogelijk te maken. Vanaf het moment dat een patiënt een stap zet binnen ons ziekenhuis zet tot het moment dat de patiënt het terrein verlaat willen wij dat de patiënt een prettig en fijn gevoel heeft bij onze organisatie. Het is binnen ons ziekenhuis daarom van belang dat alle medewerkers zich voor de volle 100% inzetten voor de patiënten. Onze medewerkers zijn om die reden heel belangrijk voor ons ziekenhuis, zij zijn als ware het visitekaartje van het Sanus UMC. Zo maken onze medewerkers altijd tijd vrij voor een praatje of om een luisterend oor te bieden richting de patiënt. Anno 2018 worden veel mensen binnen organisaties behandeld als een nummertje. Dit willen wij absoluut voorkomen binnen onze organisatie. Wij willen ervoor zorgen dat patiënten zich prettig voelen en het idee hebben dat de tijd genomen wordt bij hun afspraak/behandeling. En we willen voorkomen dat patiënten met onduidelijkheden of vragen zitten tijdens hun bezoek/verblijf aan het Sanus UMC.

 

Dit is niet het enige aspect binnen de patiëntvriendelijkheid die geldt in ons ziekenhuis. We vinden privacy ook heel erg belangrijk! Veel patiënten vinden het belangrijk dat de klachten die zij ervaren privé blijven. Het is dus de taak voor ons als organisatie om ervoor te zorgen dat het personeel secuur omgaat met deze vertrouwelijke informatie. Verder hebben we ook rekening gehouden met de privacy van patiënten in ons ontwerp van het ziekenhuis. De hoofdbalie waar patiënten zich altijd melden is gescheiden van de wachtkamers, zo kunnen andere personen het gesprek tussen de patiënt en de baliemedewerker niet opvangen.

 

Ons gebouw is verder ook ontworpen met oog op de patiëntvriendelijkheid. Zo zijn alle verdiepingen en alle kamers toegankelijk voor mindervaliden. De afdelingen zijn duidelijk te vinden door de bewegwijzering binnen het ziekenhuis. Dit komt doordat de afdelingen zowel zijn aangegeven op kleur als op nummer. Verder hangen er door het hele ziekenhuis plattegronden en kunt u altijd een van onze medewerkers vragen, zij wijzen u met veel plezier de weg.

 

Het Sanus UMC is verder heel centraal gelegen tussen de A2 en de A79. Hierdoor is het voor zowel patiënten als bezoekers makkelijk om de weg te vinden. Het ziekenhuis beschikt over een ruime parkeerplaats zodat u altijd bij ons ziekenhuis kunt parkeren en niet hoeft te zoeken naar een parkeerplaats buiten het terrein. Al onze bezoekers kunnen ook met het openbaar vervoer naar het ziekenhuis komen. Er is op een paar kilometer afstand van het Sanus UMC een treinstation. En er zijn meerdere buslijnen die stoppen bij de bushalte bij de ingang van het ziekenhuis. Zo kunt u elk kwartier de bus pakken richting ons ziekenhuis en u kunt elk kwartier de bus pakken om terug naar huis te reizen. Ons ziekenhuis beschikt ook over een oplaadpunt voor uw OV-chipkaart, zo kunt u gemakkelijk uw tegoed opladen en op uw gemak terugreizen.

Het personeel leeft zich in in de patiënten!

Contact

Bezoekadres ziekenhuis: Ambyerweg 6, 6229 ZF, Rothem

Postadres: postbus 4321, 6229 ZF

Telefoonnummer: 043 152 8739

Email: ziekenhuis@sanusumc.nl